Alimente care previn raceala si gripa

Alimente care previn raceala si gripa

Publicat: 23 November 2011

Mancarea si stilul de viata sanatos sunt vitale pentru un sistem imunitar puternic. Toata problema este sa nu astepti pana te imbolnavesti ca sa le adopti. Fii mai rapid ca boala!

Bazeaza-te pe mancare, nu pe suplimente

Mancarea este mult mai buna decat suplimentele alimentare de vitamine, in principal pentru ca ofera un pachet nutritional complet. Un exemplu concret este banala portocala. Mai bine consumi o portocala decat o tableta de vitamina C, deoarece portocala are o combinatie intreaga de nutrienti: magneziu, potasiu, vitamina B6 si antioxidanti.

Desi stim ca vitamina C este extrem de importanta pentru un sistem imunitar puternic, nu exista studii care sa demonstreze ca aceasta, luata in doze mari, va preveni o raceala. Asa ca ramane sa consumi fructe si legume bogate in vitamina C, pentru a te bucura de beneficiile suplimentare pe care le au. Nu uita ca sistemul imunitar al tau este direct influentat de nutrientii pe care ii primeste corpul tau, iar fructele si legumele au, pe langa vitamina C, vitaminele A si E care sustin activitatea acesteia in lupta cu infectiile.

Mai multe fructe si legume

Acum ca stii ca legumele si fructele sunt cheia unui sistem imunitar sanatos, trebuie sa treci la treaba. In general, tendinta este de a consuma mai putin din aceste alimente in timpul iernii, adica exact opusul a ce ar fi bine.

O metoda buna de a introduce fructele si legumele in dieta ta este bautul sucurilor. Fireste, nu a oricaror sucuri, ci a celor stoarse de catre tine sau cel putin a celor naturale. Portocalele se gasesc din plin iarna, asa ca sunt varianta numarul 1, dar nu trece cu vederea nici celelalte citrice.

Daca fructele trebuie sa fie proaspete, lucrurile nu stau chiar asa in cazul legumelor. Acestea pot fi si congelate, ele pastrandu-si proprietatile prin acest mijloc de conservare. Deci, ai de unde alege.

Partea cu adevarat fericita referitor la aceste categorii de alimente este ca pot fi combinate cu orice alt tip de mancare. Pe langa cerealele de la micul dejun poti servi o banana, iar la masa de pranz o salata este omniprezenta.

   

Ti-a placut?

Pentru evenimente similare, te poti inscrie la newsletter-ul nostru.