Alimente antiinflamatoare

Alimente antiinflamatoare

Publicat: 08 November 2011 Sporturi: Ciclism, Alergare, Triatlon, Ski & Snowboard

Alimente antiinflamatoare

Grasimile si uleiurile – Acizii grasi Omega-3 se pot gasi in pestii de apa rece sau in seminte de dovleac. Consumul de grasimi mononesaturate ce se pot gasi in uleiul de masline, avocado sau seminte reduce riscul de a contracta o boala cardiovasculara.

Fructe si legume – Fructele si legumele sunt bogate in nutrienti, in special vitamine si minerale. Cele mai bune sunt cele viu colorate si fructele integrale. Recomandarea este ca zilnic ar trebui consumate circa 5 portii din aceste alimente.

Surse de proteine – Dintre proteinele cu efect antiinflamator amintim carnea alba, pestele si fructele de mare. Soia si produsele derivate, precum tofu si tempeh, in combinatie cu legumele sau semintele sunt varianta vegetala a proteinei.

Bauturi – Corpul tau are nevoie de apa, fie minerala, fie carbogazoasa. Totusi, consumul de sucuri naturale, ceaiuri din plante si laptele degresat este si el ceva necesar.

Sfaturi privind o alimentatie antiinflamatoare

Cand alegi alimentele ce iti vor reduce inflamatiile, alege-le pe cele proaspete si cat mai putin prelucrate. – Ziua o poti incepe mancand cereale cu lapte cu niste alune alaturi.

- Snack-urile ies din schema, fiind inlocuite de fructe, samburi, seminte si legume proaspete.

- Mai mult peste si mai putina carne rosie.

- Uleiul de gatit poate deveni cel de masline.

- O masa din timpul zilei o poti inlocui cu o salata din legume proaspete.

- Fereste-te de prajitul mancarii.

- La fel, bauturile racoritoare pot fi usor inlocuite cu ceaiuri, apa plata sau sucuri de fructe.

   

Ti-a placut?

Pentru evenimente similare, te poti inscrie la newsletter-ul nostru.