Marimea portiei de mancare

Marimea portiei de mancare

Publicat: 04 November 2011 Sporturi: Ciclism, Alergare, Triatlon, Ski & Snowboard

Problema este de fapt cu perceptia portiilor. Unii oameni au tendinta sa manance ceea ce au in fata., indiferent de ce este. Acesta este reflexul. Din pacate, acest lucru duce la niste kilograme in plus, uneori si daca vei consuma doar alimente sanatoase.

Adesea gasim pe ambalajul alimentelor notiunea de serving. Aceasta denota cantitatea din acel aliment care se recomanda a fi consumat la o masa, recomandare facuta de un organism abilitat.
Asadar, un prim pas pentru o alimentatie corecta cantitativ este sa stabilesti cat ai, de fapt, nevoie sa mananci. Este recomandat sa folosesti un cantar pentru a vedea exact cat din respectivul aliment consumi.

Mai este nevoie sa stii cate calorii are produsul pe care il consumipentru o cantitate anume. Pe urma trebuie sa aflii necesarul tau zilnic de calorii, necesar ce variaza de la persoana la persoana, asa ca poti folosi un masurator de calorii de pe internet pentru a determina aceasta nevoie.

Avand aceste 3 coordonate poti sa iti stabilesti meniul zilnic si ce ai voie si ce nu sa mananci. In continuare, iti dam niste sfaturi pentru a face tranzitia la aceasta noua dieta cat mai usor.

Daca nu mananci acasa si portia de mancare ti se pare prea mare, ia jumatate din portie la pachet sau imparte-o daca esti cu cineva in oras.

Daca iti place sa mananci cand te uiti la televizor, ia doar o portie care inseamna putine calorii cu tine, si nu toata punga cu dulciuri.

Cand iei masa, cauta sa pui mancarea doar in farfurie, si nu sa lasi pe masa intreaga cantitate de mancare gatita. Astfel vei fi mai putin tentat sa iti reumpli farfuria.

Incepe-ti masa cu o salata sau cu o supa, pentru a tempera din pofta de mancare. Va fi mult mai putin probabil sa consumi mai mult din felurile urmatoare.

   

Ti-a placut?

Pentru evenimente similare, te poti inscrie la newsletter-ul nostru.