Alimentatia in sezonul rece

Alimentatia in sezonul rece

Publicat: 27 October 2011 Sporturi: Ciclism, Alergare, Triatlon, Ski & Snowboard

Nutritia adecvata ajuta la reglarea temperaturii corpului si asigura “combustibilul” necesar efortului fizic. Cand este cald transpiratia regleaza temperatura corpului, dar cand este frig va fi nevoie ca organismul tau sa genereze caldura suplimentara.

Odata cu temperatura scazuta a mediului scade si temperatura corpului. Metabolismul tau se accelereaza pentru a produce caldura si pentru a umezi aerul inspirat. Pentru aceste lucruri, mai multe calorii vor fi arse. Respirand in frig, aerul uscat forteaza organismul tau sa ii mareasca umiditatea, consumand mai multa apa in acelasi timp. Cei care fac miscare iarna trebuie sa consume si mai multe lichide decat in mod normal, pentru a compensa apa pierduta. Dar multi nu resimt aceasta nevoie din cauza temperaturii, asa ca apare riscul deshidratatii. De aici rezulta ca cel mai important aspect al alimentatiei in sezonul rece este hidratarea.

Cand vorbim despre mancare si frig, ideale sunt alimentele cat mai calde, desi acest lucru nu este cel mai la indemana daca te antrenezi. Alimentele reci ajuta la racirea corpului, asa ca cele calde vor ajuta la incalzirea acestuia. Problema este ca produsele specializate de nutritie sportiva nu sunt destinate a fi incalzite, deci s-ar putea sa fie nevoie sa le inlocuiesti, in parte.

Ca moment, este foarte bine sa ingerezi carbohidrati complecsi cu 2 ore inainte de antrenament. Supele, painea integrala, pastele, cartofii copti sau untul de arahide sunt toate niste variante excelente.

Un alt lucru important este sa te alimentezi in timpul antrenamentului. Rezervele de energie se consuma intr-un ritm mai accelerat cand e frig si odata cu epuizarea acestora, senzatia de frig se amplifica. Aici intervin batoanele energizante, dar un sandwich sau alte produse asemanatoare pot fi de ajutor.

Recomandari nutritionale pentru sezonul rece:

- Bea multa apa

- Mananca o varietate mare de carbohidrati

- Ia o gustare odata la 45 – 50 de minute

- Mananca ceva cald de cate ori posibil

- Scade consumul de cofeina

- Consuma cat mai putin alcool

   

Ti-a placut?

Pentru evenimente similare, te poti inscrie la newsletter-ul nostru.