Invinge caldura!

Invinge caldura!

Publicat: 28 July 2011 Sporturi: Ciclism, Alergare, Triatlon, Ski & Snowboard

Sincronizarea competitiilor sau a antrenamentelor

Daca este o perioada a zilei cu caldura sau umiditate redusa atunci profita de ea. Daca o intrecere este programata in mijlocul zilei, cand caldura e mai mare, vorbeste cu organizatorii evenimentului sa il mute fie mai de dimineata, fie mai spre seara, cand conditiile meteo sunt mai suportabile. Incurajeaza-ti colegii sa adopte aceasta atitudine, intreucat este pentru sanatatea voastra!

Vestimentatia

Hainele purtate in timpul efortului devin un strat izolant care interfereaza cu transferul de caldura dintre organismul tau si mediu. Pot sa impiedice evaporarea transpiratiei, care este cea mai rapida cale de eliminare a caldurii. Din considerente practice, redu la minim numarul de haine pe care le imbraci pe timp cald si cauta ca acestea sa interfereze cat mai putin, deloc, cu procesul de evaporare al transpiratiei.

Lichidele

Ai fi tentat sa crezi ca odata obisnuit cu caldura, vei avea nevoie de tot mai putine lichide. Adevarul este exact invers. Pentru ca transpiri mai repede si mai mult cand esti obisnuit cu caldura, nevoia de lichide este mai mare. Cercetarile au aratat ca atunci cand deshidratarea se instaleaza, temperatura corpului ramane aceeasi, indiferent daca esti obisnuit sau nu cu caldura. Asa ca toate avantajele acestei adaptari dispar.

Pentru a-ti pastra nivelul de lichide in timpul antrenamentului trebuie sa bei aproximativ aceeasi cantitate de lichide ca si cantitatea de transpiratie pierduta. In mod normal, aceasta valoare este pe la 400-800 ml/ora. Totusi, nevoia de lichide poate varia considerabil, asa ca singura metoda este sa experimentezi cat mai mult.

Opteaza pentru un sports drink

Un sports drink (sau bautura izotonica) ofera cateva avantaje fata de apa plata, pentru ca are in compozitie sodiu si carbohidrati. Un fapt mai putin cunoscut este ca aromele favorizeaza consumul acestor bauturi. Un sportiv va consuma mai des o bautura delicioasa. Sodiul si carbohidratii sunt importanti pentru ca sunt transporta lichidul direct spre celule, ceea ce favorizeaza absorbtia acestuia.

Pe cealalta partea, apa plata tinde sa iti potoleasca setea chiar inainte de a-ti reface necesarul de lichide.

   

Ti-a placut?

Pentru evenimente similare, te poti inscrie la newsletter-ul nostru.