Mancare pentru energie

Mancare pentru energie

Publicat: 21 July 2011 Sporturi: Ciclism, Alergare, Triatlon, Ski & Snowboard

Refacerea dupa efort este ca si constructia unei case. O fisura in fundatie necesita materiale de baza pentru a fi reparata. Si in organismul nostru lucrurile stau la fel. Mancarea este pentru noi acel material de baza.

O combinatie de proteine, lipide, vitamine si minerale ajuta la repararea microfisurilor aparute la nivelul muschilor in urma efortului. Fiecare parte a corpului depinde de mancare pentru a se reface. Daca nu are destula, atunci apar accidentarile.

Fructe ca papaya sau portocalele contin multa vitamina C, un nutrient vital pentru tesuturi si cartilaje. Mai mult, aceasta vitamina contribuie la formarea colagenului, o proteina care formeaza vasele de sange, si accelereaza procesul de vindecare.

Somonul are niste valori nutritive de exceptie, adesea scoase in evidenta. Fie proaspat, fie ca si conserva, somonul contine o cantitate importanta de proteine si acizi grasi. Pe langa ca reface muschii, proteina repara oasele, ligamentele si tendoanele. Proteine trebuie incluse in toate mesele, in special cele sarace in grasimi, precum albusul de ou sau carnea de curcan. Acizii grasi Omega-3 sunt foarte buni antiinflamatori dar au si proprietatea dea reduce colesterolul rau.

Morcovii sunt cea mai buna sursa de vitamina A, necesara producerii leucocitelor, celule care apara organismul de infectii.

Cerealele integrale sunt pline de zinc. Acest mineral ajuta tot la vindecare. Motivul pentru care ar trebui sa iti maresti aportul de zinc este ca unele alimente, precum carnea rosie bogata in grasimi saturate, agraveaza inflamatiile. Dar nu exagera cu acest supliment, intrucat supradoza reduce colesterolul bun si reduce activitatea sistemului imunitar.

Un alt element foarte important pentru sportivi este vitamina E, un antioxidant pe care il poti gasi din plin in migdale. Circa 30 de grame de migdale asigura 40% din necesarul zilnic de vitamina E. Asemeni alunelor si semintelor de floarea-soarelui, migdalele contin grasimi nesaturate, esentiale pentru celule sanatoase. Grasimea este parte din organismul tau, asa ca nu o evita, ci doar mananc-o pe cea sanatoasa.

   

Ti-a placut?

Pentru evenimente similare, te poti inscrie la newsletter-ul nostru.