Primul concurs – ziua cursei

Primul concurs – ziua cursei

Publicat: 19 May 2011 Sporturi: Ciclism

Fiind prima ta cursa, va fi o competitie destinata amatorilor. Startul se va da dimineata, asa ca va trebui sa iti pregatesti tot “arsenalul” din seara dinaintea cursei. De dimineata este important sa iei un mic dejun consistent cu 2-3 ore inainte de cursa. Chiar daca ora startului este fixata, aceasta poate suferi amanari din multe motive. Asa ca o masa copioasa este indicata, dar fara excese. Ideea principala este sa nu te abati de la meniul cu care esti obisnuit dimineata, indiferent de care este acesta. Dintre mancarurile traditionale consumate de ciclisti amintim lapte cu muesli, omleta sau paine cu gem sau marmelada, dupa gust. O cafea este mai mult decat binevenit, dar la fel este si un pahar de suc proaspat de portocale sau un ceai. Totul depinde de obieciurile tale culinare.

Verifica ce zic cei de la Meteo in dimineata respectiva sau, daca locuiesti in apropierea zonei de concurs, uita-te cum este afara. S-ar putea sa fie nevoie sa mai adaugi ceva echipament celui pregatit deja.

Odata ajuns la „locul faptei” nu te multumi doar sa iti iei pachetul de concurs si sa te asezi la start. Profita de timpul ramas pana la inceperea cursei si verifica cel putin zona de finish. De regula, acolo se precipita lucrurile in timpul concursului pentru ca fiecare concurent doreste sa se claseze cat mai bine. Daca ai ocazia, mergi un pic si pe traseu sa te asiguri ca nu iti rezerva vreo surpriza.

Ultimul dar nu si cel din urma aspect se refera la Ce mananc in timpul cursei? Fiind prima ta cursa, durata acesteia nu se va intinde prea mult. Probabil un maxim de o ora si jumatate-doua este timpul care il vei petrece pedaland. Daca durata concursului nu va depasi o ora-doua, atunci un gel energizant sau un baton si o bautura izotonica sunt suficiente. In situatia in care limita mai sus mentionata este depasita, specialistii recomanda sa consumi in jur de 500 de kilocalorii/ora. Ca reper, 500 de mililitri de sports drink au cam 200 de kilocalorii, un gel energizant – 90 de kilocalorii, iar un baton energizant – 250 de kilocalorii. Jongleaza cu aceste produse si alege-le in functie de preferintele tale si lungimea cursei. Nu uita sa bei intre 500 si 750 de mililitri de lichide in fiecare ora. In ultimele 20 de minute ale cursei, cand urmeaza partea de final, consuma un gel energizant. Vei fi uimit ce pot face carbohidratii!

Dupa cursa nu este indicat sa te opresti brusc. Continua sa pedalezi, chiar daca este in ritm de plimbare lejera, cateva minute (10-15) pentru a oferi organismului oportunitatea de a se „opri” din ritmul solicitant la care a fost supus in timpul cursei. De asemenea, daca vei fi incercat de niste crampe musculare, fa cateva miscari de stretching.

Iti dorim succes si sa ai parte de o experienta cat mai placuta!

   

Ti-a placut?

Pentru evenimente similare, te poti inscrie la newsletter-ul nostru.

   
 

Tag-uri