Miturile alimentare. Stiinta sau folclor?

Miturile alimentare. Stiinta sau folclor?

Publicat: 22 March 2011 Sporturi: Ciclism, Alergare, Triatlon, Ski & Snowboard

Toate grasimile sunt daunatoare. Extrem de fals. Nu putem supravietui fara grasimi, pentru ca acestea contribuie la diverse functii, cum ar fi absorbtia nutrientilor sau la integritatea celulelor. Grasimile pe care ar trebui sa le ocolesti sunt cele saturate (de obicei, grasimile in stare solida pe care le gasim in unt, carne sau oua). Cele recomandate sunt cele mono si polinesaturate, precum cele din uleiul de masline, arahide sau somon.

Zaharul brun este de preferat celui alb. Adevarat. Zaharul brun este mai benefic organismului, dar doar prin prisma faptului ca este mai putin prelucrat. In rest, ca si calorii sau continut de minerale, este aproape identic cu cel alb.

Alunele si nucile ingrasa. Fals. Este drept ca aceste alimente au un numar mare de calorii, dar grasimile pe care le contin sunt mono si polinesaturate. In plus, continutul de proteine, antioxidanti si fibre le recomanda pentru consum. Tot secretul este sa nu faci exces de zel cu mancatul acestora.

Sar peste o masa, deci slabesc. Fals, fals, fals. Ai sarit peste o masa si te gandesti de cate calorii ai reusit sa te feresti. Nu e chiar asa. La urmatoarea masa vei avea tendinta sa mananci mult mai mult, facand efortul tau inutil. Asta se intampla pentru ca organismul tau va crede ca sursele de hrana au disparut, iar atunci cand vei gasi una, acesta va stoca tot aportul caloric sub forma de grasimi pentru a-si constitui o rezerva necesara in caz ca “foametea” va continua.

   

Ti-a placut?

Pentru evenimente similare, te poti inscrie la newsletter-ul nostru.

   
 

Tag-uri