Nu sari peste micul dejun!

Nu sari peste micul dejun!

Publicat: 16 March 2011 Sporturi: Ciclism, Alergare, Triatlon, Ski & Snowboard

Nu degeaba este numita cea mai importanta masa a zilei. Iti ofera toti nutrientii de care ai nevoie pe parcursul zilei. Si mai ales daca esti sportiv, fie amator sau profesionist, micul dejun este sfant. Fara acesta nu poti avea parte de un antrenament corect. De unde sa ia organismul tau energia necesara pentru efortul solicitat de orice sport?

Un mic dejun care sa iti satisfaca nevoile de energie trebuie sa fie alcatuit in mare parte din carbohidrati. Acestia iti vor mari glicemia, furnizand energie pentru mushi si creier. Niste idei bune pentru asa ceva sunt cereale cu lapte sau paine cu marmelada. Aceste doua variante sunt usor de preparat, ceea ce e important cand nu stai bine cu timpul. Daca asociezi consumul de carbohidrati cu proteine sau cu grasimi nesaturate (Omega-3, Omega-6), resursele tale energetice vor fi si mai bine alimentate. Alte retete bune ar mai fi oul fiert cu sandvisuri cu somon file, sau paine cu unt de arahide.

Optiunile mai putin fericite pentru aceasta masa sunt in principal mezelurile. Acestea nu sunt recomandate pentru consum prin insasi procesul lor de fabricatie si ingredientele folosite.

Totodata, hidratarea trebuie sa inceapa si ea de dimineata. Un pahar cu lapte sau o cana cu ceai sunt recomandate cu tarie de catre specialisti.

De asemenea, micul dejun este o arma valoroasa in arsenalul celor care vor sa castige lupta cu kilogramele. Daca vei reusi sa mananci dimineata o cantitate echivalenta cu 30-40% din totalul zilnic de alimente, atunci senzatia de foame va apare mai greu pe parcursul zilei si vei fi ferit de mancatul excesiv, in special la cina, care are un aport semnificativ la formarea tesutului adipos.

Ca reper, un mic dejun care sa iti ofere energia de care ai nevoie ar trebui sa aibe in jur de 500 de kilocalorii.

   

Ti-a placut?

Pentru evenimente similare, te poti inscrie la newsletter-ul nostru.

   
 

Tag-uri