Fructe uscate: Pofta de energie!

Fructe uscate: Pofta de energie!

Publicat: 05 February 2011 Sporturi: Ciclism, Alergare, Triatlon, Ski & Snowboard

Unul dintre cele mai importante avantaje nutritionale ale fructelor uscate este faptul ca acestea conţin fitosteroli. Fitosterolii, din punct de vedere chimic, seamana mult cu colesterolul. In intestin impiedica absorbtia colesterolului si intrarea acestuia in circulatia sangelui. Susanul, graul, semintele de floarea soarelui, fisticul, alunele de padure, migdalele, nucile se numara printre alimentele care impiedica cel mai mult absorbtia colesterolului in intestin. Cele care ingrasa cel mai putin, luand in considerare valoarea lor nutritionala, sunt migdalele. De asemenea, cele mai bogate in substante hranitoare sunt migdalele si nucile. Trebuie avut insa mare grija la consumul de fructe uscate, deoarece sunt bogate in calorii. Pentru evitarea kilogramelor in plus, adaugarea de fructe uscate trebuie insotita de reducerea corespunzatoare a caloriilor de la alte alimente.

Alunele de padure

Alunele de padure sunt hranitoare, bogate in proteine si elemente anorganice. Se mananca de obicei prajite, si sunt printre cele mai bune fructe uscate. Se folosesc in industria ciocolatei, in cofetarie si panificatie, unde se macina cu graul pentru productia de paine.

Migdalele

Migdalele, pe langa faptul ca sunt gustoase, sunt si hranitoare. In trecut migdalele, si in general fructele uscate, aveau o reputatie proasta din cauza numarului mare de calorii. Dupa studii, s-a dovedit ca grasimea si caloriile lor pot fi un castig pentru sanatatea noastra. Migdalele sunt cele mai hranitoare fructe uscate, deoarece contin 18% proteine. In multe tari, migdalele se folosesc pentru tratarea afectiunilor nervoase si nutriţionale. De asemenea, datorita fitosterolilor pe care ii contin, sunt un ajutor semnificativ impotriva riscului de cancer. Uniunea Americana pentru Cardiopatii a anuntat noua sa lista de alimentatie, care pune accentul pe importanta unei nutritii sanatoase si importanta grasimilor nesaturate in prevenirea afe ctiunilor cardiace. Migdalele, consumate cu masura, sunt o sursa importanta de fibre nutritive, vitamina E şi grasimi nesaturate.

Nucile

Nucile sunt bogate in acizi grasi polinesaturati. Incluzand nuci in dieta vom beneficia de actiunea lor binefacatoare in special pentru artere. Consumul ridicat de grasimi animale intrerupe productia acidului azotic de catre endoteliul arterelor. Acidul azotic ajuta la pastrarea flexibilitatii arterelor. Nucile contin arginina, care este folosita de organismul uman pentru productia de acid azotic.

Semintele de floarea soarelui – Fisticul

Umilele seminte de floarea soarelui au fost declarate cel mai bun aliat pentru reducerea nivelului colesterolului rau. Mai exact, intr-un studiu realizat de oameni de stiinta ai Societatii Americane de Chimie (American Chemical Society) s-a constatat ca semintele de floarea soarelui si fisticul contin cele mai mari valori de steroli vegetali. Sterolii vegetali sunt o categorie de compusi chimici din plante care reduc nivelul de colesterol si imbunatatesc functtionarea inimii.

Fructele uscate şi mesele

In continuare va presentam cateva sfaturi despre modul in care puteti include fructele uscate in diversele mese in cursul zilei. Mic dejun: Puneti fructe uscate taiate in iaurt, cu cereale calde sau reci sau branza crema cu care ungeti feliile de paine.
Gustari: Fructele uscate sunt o gustare ideala intre mese, iar studiile au aratat ca va pot tine satui o perioada indelungata. Pentru a controla mai bine portia de consum, impartiti fructele uscate preferate in portii de 28 de grame (pentru a sti numarul de calorii pe care le consumati), si pastrati-le in pungi separate.
Paste: Semintele de pin sunt ingredientul secret principal al sosului pesto.
Supe: Adaugaţi fructe uscate macinate in supa pentru a-i imbunatati gustul şi textura. Salate: Restaurantele servesc deseori salate gustoase adaugand fructe uscate si fructe proaspete. Faceti acelasi lucru acasa, adaugand fructe uscate intregi, taiate in felii sau cuburi, la retetele preferate de salate.

Aperitive: Puneti pe orice branzaa moale fistic pentru o gustare simpla si rafinata. Adaugati fructele uscate preferate la orice platou cu branza sau crackers sau pur si simplu servi-le direct. Felul principal: Adaugati migdale prajite taiate cu creveti si ginger sau adaugati cassius prajite la mancaruri chinezesti sau la mancarurile gatite preferate. Gatiti vitel cu prune sau stafide, pui cu migdale etc. Deserturi: Fructele uscate sunt excelente in dulciuri cum ar fi piscoturi, checuri sau brownies, dar merg si in inghetate, iaurturi si parfeuri.

   

Ti-a placut?

Pentru evenimente similare, te poti inscrie la newsletter-ul nostru.

   
 

Tag-uri